Jom Follow!!!

Sunday, December 23, 2012

25 Dec Boleh Ucap Ke Tak?


Daud: macam mana natalmu?

David: baik.. kamu tidak mengucapkan selamat natal padaku?

Daud: tak, agama kami menghargai toleransi antara agama, termasuk agamamu. tapi masalah ini, agama saya melarangnya.

David: tapi kenapa? bukankah hanya sekadar kata-kata? teman muslimku yang lain, mengucapkannya padaku?

Daud: mungkin mereka belum mengetahuinya.. David, kamu boleh mengucapkan dua kalimat syahadah?

David: oh no, saya tidak boleh mengucapkannya.. itu akan mengganggu kepercayaan saya...

Daud: kenapa? bukankah hanya kata-kata? ayuh, ucapkanlah...

David: maaf, saya tidak bisa mengucapkannya..

Daud: sama sepertimu, jika saya mengucapkan selamat natal kepadamu, itu akan mengganggu kepercayaanku. sebab jika saya mengucapkan selamat natal, sama saja saya mengakui kelahiran nabi isa sebagai tuhan.

David: ok..ok.. sekarang saya mengerti dan faham...

but there are many ways to wish. jangan sebab perkara kecil macam ni islam di pandang sempit...

kita boleh ucap... tapi macam mana? bagaimana?

sebagai contoh... "Enjoy your Christmas...." Its easy right? 

mohon lepas nih kamu semua tahu dan faham. andai tak faham lagi,boleh rujuk ustaz dan ustazah kalian")
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright •.¸❤SuBuHmEnJeLma•.¸❤ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .