Jom Follow!!!

Friday, March 18, 2011

Saya Tak Mahu Jadi Dewasa......!

Dulu, saya nak cepat-cepat jadi dewasa
B0leh pakai kasut tumit tinggi
B0leh melaram, mekap-mekap muka
B0leh cepat kerja, sebab 0rg slalu tanya apa cita-cita
B0leh pegi mana-mana saya suka
B0leh bercinta
B0leh balik rumah lewat malam
Banyak benda lah b0leh buat kalau dah besar ni.
Lama-lama, baru saya perasan..
Saya dah tak baca komik d0raem0n, tapi baca majalah 0wg dewasa
Saya dah tak main masak-masak tapi memang masak betul-betul
Saya dah dapat kunci 21
Saya dah hampir b0leh mengundi
Kahwin pun b0leh, kalau saya nak.
Saya ingatkan best jadi dewasa ni
Saya b0leh buat keputusan sendiri
abang saya dah tak b0leh marah saya
Saya bukan budak hingusan lagi tapi dah jadi mahasiswi 

Dulu saya buat karangan "Saya Seekor Nyam0k" tapi baru-baru ni saya submit pelbagai pr0jek design.bi
Dulu saya mintak ayah beli k0mputer sebab nak main games, tapi sekarang saya beli k0mputer untuk buat assgmnt dan macam-macam.
Rupa-rupannya...
Jadi dewasa ni...
Kena matang
Kena pr0fessi0nal
Banyak tanggungjawab
Banyak masalah, lagi banyak dari masa remaja dulu
Banyak benda nak kene tulis
Banyak pakai duit
Tak b0leh emosional tak bertempat
Kena cari makan sendiri
Kena buat keputusan, keputusan, keputusan dan keputusan
Kena kawan dengan semua 0rang
biarpun tak sama minat dengan kita
Kena berpada-pada kawan dengan berlainan jantina
And banyak lagi la kena,kena,kena,kena,kena dan kena..
Namun itulah sunnatullah
Saya kena hadapi dengan redha dan tabah.....

 "Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Dia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya dan dia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dengan berkata): Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir." (Surah Al-Baqarah; 286)
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright •.¸❤SuBuHmEnJeLma•.¸❤ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .