Jom Follow!!!

Wednesday, June 8, 2011

Ujian.....



"adakah mereka merasakan mereka telah beriman sedangkan mereka belum diuji ? "

ayat yang sentiasa dipegang....

mengubat luka apabila hati diuji...

when faith is put at test...

sesungguhnya Allah bersama-sama orang yang sabar...

itu janji Nya..

hidup tak selalunya lawa...

tak selalunya ada pelangi...

kalau nak kata a bed of roses pun..

duri-durinya tetap ada..

kadang-kadang calamity tu datang..

masa tu rasa kena gelek ke bumi dek ahli sumo..

rasa macam dah tak mampu nak bangkit...

tapi walau apa pun yang terjadi..

ingat apa yang Allah selalu pesan...

Allah takkan bebankan hamba Nya dengan apa yang dia tak mampu...

" Ya Allah ya tuhanku janganlah Engkau hukum ku jika aku lupa atau aku tersalah...Ya Allah janganlah Engkau bebankan kepada ku beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelumku..Ya Allah janganlah engkau pikulkan kepada ku apa yang aku tak sanggup memikulnya..beri maafkanlah aku ya Allah..ampunilah aku..rahmatilah aku..Engkaulah penolongku maka tolonglah aku terhadap kaum yang kafir......amin ya Rabbal Alamin..."

dan bila kita rasa dah sungguh-sungguh tak lalu hingga wishing for penamat hayat pun Allah dah bagi cara nak hadapi...

Narrated from Anas : Rasullah bersabda : None of  you should long for death because of a clamity that had befalled him and if he cannot but long for death then berdoalah " Ya Allah let me live as long as life is better for me and take my life if death is better for me..."

tapi janganlah kita berdoa supaya cepat mati pulak...

ini hanya kalau things're too much to bear...

mohonlah pada Allah untuk dilapangkan dan dipermudahkan urusan..

Allah itu dekat....

Dan apabila hamba-hambaku bertanya kepada Ku bertanyalah kamu tentang aku, maka jawablah bahawasanya Aku adalah dekat..Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia memohon kepada Ku..maka hendaklah mereka itu memenuhi segala perintahKu dan hendaklah mereka beriman kepadaKu agar mereka selalu ada dalam kebenaran...
Al-Baqarah :186

No matter what, no matter when, no matter when it doesn't at all make sense, DO NOT leave you Love Letter's Compilation (kita punya the ultimate Life Mannual , the Quran). It is the last thread to sanity even if everything else failed...

yakinlah pada Dia..

Adakalanya kita perlu MENANGIS agar kita tahu hidup ini bukan sekadar KETAWA.. 


Adakalanya kita perlu KETAWA agar kita tahu mahalnya nilai AIRMATA...


yakinlah pada Allah kerana Allah tidak akan bebankan dengan apa yang hambanya tidak mampu...


semua yang berlaku pasti ada hikmahnya..


Apabila hidup kita didatangi banyak dugaan, cabaran dan rintangan...


bersyukurlah kerana Allah telah memudahkan jalan kita untuk ke Syurga....

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright •.¸❤SuBuHmEnJeLma•.¸❤ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .