Jom Follow!!!

Tuesday, September 18, 2012

Nasihatkan Orang Tapi Sendiri Buat Dosa~


A: akak, nak tanya boleh? :)

B: aiwah sayang

A: akak, kalau kita selalu sahaja nasihatkan orang, tapi kita ni sentiasa juga buat dosa, layak ke untuk menasihati orang lain?

B: dakwah itu tanggungjawab kita kepada manusia lain ina. dosa kita, itu urusan kita dengan Allah, dosa dengan manusia, urusan kita dengan manusia. kita tak mahu di akhirat nanti, selangkah sahaja kita nak masuk syurga, tapi tiba ada kawan kita tarik kita and dia cakap, "berani kau nak masuk syurga berseorangan? tak boleh tak boleh, kau kena masuk neraka sama dengan aku, sebab dulu masa aku jahil, kau tak ada pun nasihat aku suruh berubah, kau asyik dengan kawan-lawan Islamik kau tu sahaja!". Haaa... jadi, dakwah ni tanggungjawab kita. bila kita dakwah orang lain, dakwah diri sendiri juga. Once kita dakwah, kita akan terfikir, aku ni dakwah orang, tapi aku sendiri buat dosa. So, itu dah menjadi satu motivasi untuk kita supaya kita tak buat dosa lagi, sebab realiti manusia sekarang, kebanyakannya tak lihat tak dakwah yang diberi, dia lihat pada pendakwah.

A: Allahu, terima kasih akak. :) moga kita terus menjadi muslimah yang berjaya duniawi ukhrawi dan sentiasa istiqamah dalam menjadi bidadari syurga di "sana" :')

B: InsyaAllah sayang, Allahuma amiin 


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 comments:

Pak Det said...

Dakwah itu wajib.
tak kira kita baik atau jahat,
tp berusahalah menjadi baik.

My recent post :

1)Doa dijauhkan daripada sifat Riak

2)Menangkis Penghinaan Terhadap Rasulullah - Isu Video Innocence Of Muslim.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright •.¸❤SuBuHmEnJeLma•.¸❤ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .