Jom Follow!!!

Saturday, February 16, 2013

Andai Aku Pergi Dulu..


Nanti, apabila aku meninggal dunia, mandikanlah aku dengan rasa kasih seperti engkau mandikan bayi yang baru lahir. 

Berikanlah hak kepada yang diutamakan untuk memandikanku tubuhku dan tutuplah segala aibku ketika mandi.

 Kafankanlah aku dengan telekung yang putih dan yang terbaik yang pernah aku pakai. Solatkanlah aku dengan 3 baris saf dan sebaik-baik mereka yang menjadi imam solat jenazahku adalah warisku atau orang-orang soleh di kalangan kamu. 

Tanamlah aku di kuburan tempat yang terdekat dengan tempat rohku diambil. Letaklah batu sungai sebagai penanda kubur dan bukannya batu nisan, kerana moga aku dapat menumpang rahmat Allah dari zikirnya batu yang hidup itu.

Tanamkanlah pokok kecil di atas kuburku moga aku dapat tumpang rahmat Allah dari zikir dari pokok itu sebelum ia mati. 

Jangan engkau bina bangunan atau perhiasan di atas kuburku. Tuangkanlah air pada kuburku setelah selesai aku ditanam, moga tanah-tanah atas kuburanku akan lebih kemas. 

Apabila menziarahiku, jangan engkau tuang air di atas kuburku selain engkau tuangkan air untuk pokok di atas kuburku itu agar terus hidup berzikir pada Allah. Doakanlah kesejahteraan buatku kerana kubur itu suatu tempat tinggal yang menggerunkan bagi semua yang tidak mengetahui nasibnya.

Akhir kata, moga bertemu kita di alam akhirat, segala amalan ditunjukkan, segala pekerjaan dihitungkan, dan moga aku dan engkau dipertemukan dengan baginda Nabi s.a.w dan moga kita dapat bersama kembali hidup sejahtera di sana. Wahai Allah, kami berlindung dengan api nerakaMu....


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright •.¸❤SuBuHmEnJeLma•.¸❤ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .