Jom Follow!!!

Wednesday, May 25, 2011

Char Kuey Teow ...

Z610i berbunyi..

hu..ada mesej..

zetro kak fifi..

fa bagi tahu mak ok..esok PO nak belanja char kuey teow..
 
char kuey teow ?
 
hmm...lama dah tak makan..
 
kalau kat shah alam sanggup pergi stadium cari..ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ..
 
cucu orang utara mana boleh tak suka char kuey teow ni..

char kuey teow yang PO belanja ni lain daripada yang lain..

tak percaya ? tengok ni..


ada telur mata tu..

udang 5 ekor satu pinggan..besar-besar..

ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ..sedap tau...

PO tu sapa ?

dulu saya pernah kerja dekat Kementrian Pertahanan..

senang cerita mindef la...
 
selama 6 bulan..lepas habis sijil sementara nak tunggu sambung diploma..

Jawatan ?

Jurukatalog Sel Laut N17..

sementara je..senang cerita kerani sementara..

bila-bila masa boleh berhenti..

PO ibarat ketua la..

memang duduk bertekak je la saya dengan PO ni..

ada je benda tak kena..

sorang pelat sarawak..sorang cakap kl..


ni la PO saya..yang pandang camera tu..

yang tak pandang camera tu..sarjan man..

sahabat baik..

pergi mana-mana sama-sama..

lagi sorang leading shahrin..
 
 

hmm..tak dapat datang..ada sebab tertentu..

leading ni..ada je ceritanya..
 
berita sensasi dia la nombor satu dapat tahu dulu..
 
kalah PO sebagai ketua..

peminat setia allycats..

tiap-tiap hari pasang lagu allycats..

siap nyanyi plak tu..

siap suruh saya ambik lagu allycats masuk dalam pc...

ad0ooii.. macam saya plak peminat allycats..
 
kalau bab nak mengajar dia..

sekali memang paham tapi tak ingat..

kena 10 kali ajar baru ingat..

cara-cara nak guna microsoft office..

tulis juga nota..nak bagi ingat..

ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ..lawak la leading ni..

tak pe..belajar kan leading..

yang tak tahu kena bertanya..kalau tak sesat jalan betul tak..

jadi la 3 abdul..

PO Zaidi, leading Shahrin & srjan man..

kak fifi plak siapa ?


yang pakai baju ada butang tu..

pink hitam tu..
 
tu la kak fifi..

saya dengan dia memang rapat..

orang cakap macam kembar tapi tak serupa..

masa mula-mula masuk keje..

kak fifi la orang pertama yang saya kenal..

kitaorang masuk sama-sama..

hari dan waktu yang sama..

alih-alih bila dah kenal..

rupanya duduk satu taman..

tapi lain-lain lorong..
 
ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ..dunia ni kecik je..

kat mindef juga kita jumpa..
 
padahal duduk satu taman tapi tak kenal pun..

nama gelaran kami pun hampir sama..

Fifi dan Fifa..

memang rapat..

nak ke toilet pun kena berdua tau..

tak percaya ?


dah macam adik dengan kakak kan.. =)

kak Nurul..

penganti saya bila saya dah letak jawatan..

walaupun tak sempat nak kenal dalam spb..

tapi kitaorang tetap mesra diluar..


yang baju unggu tu la kak nurul..comey kan..

apa-apa pun terima kasih kepada anggota navy..

walaupun cik fifa ni dah berhenti..

apa-apa majlis makan-makan pun tetap dijemput dan dibelanja..

kredit kepada PO Zaidi belanja bekas anak buah makan char kuey teow..

bukan je sepinggan tapi ada dua bungkus bawa balik..

ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ..mak ayah cakap syukran belanja diaorang sekali walaupun bungkus..

SAHABAT tidak kira umur,status, bangsa dan agama.. 
 
yang penting kita tahu hormat mereka..
 
yang muda kita kasihi..sayangi..
 
yang tua kita hormati..

SAHABAT terbaik ialah sahabat yang baik dengan Allah..
 
 
terima kasih kerana bagi saya pengalaman..
 
pengalaman yang dapat mendidik saya supaya jadi lebih matang..

bak kata kapten hafizan..

" awak ni bertuah tau..orang lain kerja pertama dekat kfc..pizza..tapi awak tak pengalaman kerja pertama dekat Kementrian Pertahanan..jadi ambik pengalaman kerja ini secukupnya.."

terima kasih..sebab bagi saya peluang dan pengalaman yang cukup berharga ni.. =)
 
Nikmat yang paling berharga selepas nikmat Iman dan Islam adalah memiliki SAHABAT yang soleh. Jika kamu mendapati kewujudan kasih sayang antara kamu dengannya, maka peganglah ia bersungguh-sungguh... ~ Saidina Umar Al-Khattab

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 comments:

Fiefy said...

i like diz entry.. MENARIK ! :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright •.¸❤SuBuHmEnJeLma•.¸❤ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .